هدف از طراحی و چاپ کارت ویزیت چیست ؟
لطفا نظردهید: 1 امتیاز 5

هدف از طراحی و چاپ کارت ویزیت چیست ؟

شاید تا امروز شما کارت ویزیت های بسیاری را داشته و از آنها بهره برده اید، آنها را با دوستان خود به اشتراک گذاشته و در تبلیغات خود استفاده کرده اید.

اگر از تاریخچه کارت ویزیت آگاهی داشته باشید، می‌دانید کارت ویزیت به عنوان یک روش مهم در بازاریابی و تبلیغات شناخته می‌شود اما هر مدیر کسب و کار و تجارتی باید پیش از طراحی کارت ویزیت خود، از اهداف این وسیله تبلیغاتی به خوبی آگاهی داشته و آنها را درک کند، زیرا عدم شناخت کافی از این مهم، باعث تضعیف تبلیغات خواهد شد.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید : تاریخچه کارت ویزیت

در ادامه برخی از اهداف طراحی و چاپ کارت ویزیت را با هم مرور می‌کنیم.

۱. کارت ویزیت اطلاعات تماس را ارائه و انتقال می دهد

مهمترین هدف کارت ویزیت انتقال اطلاعات کلی و راه های ارتباطی به مخاطب و مشتریان است. در اغلب کارت ویزیت ها شاهد لوگو، نام تجاری، شماره های تماس و آدرس هستیم.

اگر کسب و کار شما دارای وب سایت است، آدرس آن را نیز در کارت ویزیت خود بنویسید تا مخاطبان و مشتریان شما با مراجعه به آن، اطلاعات تکمیلی بیشتری از شما کسب کنند.

فراموش نکنید فضای کارت ویزیت محدود است و باید اطلاعات شما به گونه ای در آن طراحی و جانمایی شود که چشم بیننده از ازدیاد متن آزرده نشود.

 

هدف طراحی و چاپ کارت ویزیت

۲. کارت ویزیت ، شما و کسب و کارتان را به مشتریان یادآوری می‌کند

کارت ویزیت ها به طور معمول در اولین برخورد و جلسه به مشتری داده می‌شود، از این رو یکی از اهداف کارت ویزیت ها می‌تواند یادآوری صحبت ها و توضیحات اولین جلسه در ذهن مشتری باشد.

گاهی اوقات مدیرات کسب و کارها عکس خود را نیز در کارت ویزیت به چاپ می‌رسانند تا مشتری با دیدن عکس نیز بهتر بتواند توضیحات و صحبت های دیدار نخست را به یاد آورده و به کسب و کار مربوطه فکر کند.

برخی از افراد نیز یک روی کارت ویزیت خود را سفید باقی می‌گذارند تا مشتری بتواند اطلاعات مورد نیاز خود از توضیحات اولیه را در پشت کارت یادداشت کند.

برای استفاده بهتر از کارت ویزیت تان پیشنهاد میکنیم حتما مطالعه کنید : روش استفاده از کارت ویزیت

۳. کارت ویزیت نشانگر ارزش های شرکت و تجارت شما است

کارت ویزیت هرچند کوچک است اما به تنهایی یکی از طرح های بازاریابی هر تجارت و کسب و کاری است. بنابراین باید از آن در کنار سایر روش ها و وسایل تبلیغاتی از قبیل سربرگ، پاکت یا فاکتور (از طریق پیوست کردن) بیشترین بهره را برد.

کارت ویزیت خود را به گونه ای طراحی کنید که فرهنگ و ارزش تجارت شما را نشان دهد و روح فعالیت شما را به مشتری منتقل نماید. خلاقیت در طراحی می‌تواند کمک شایانی به این هدف کارت ویزیت ها کند.

۴. یک کارت ویزیت متفاوت شما را از رقبا پیش می‌اندازد

آشنایی با اهداف کارت ویزیت ها

به خاطر داشته باشید که از سوی شرکت ها و افراد مختلف، به مشتری شما کارت ویزیت های فراوانی داده شده است. از این رو یک کارت ویزیت خلاقانه می‌تواند شما را از سایرین متمایز کند.

نیازی به خلق کارتی با جلوه های بصری عجیب نیست، بلکه کافی است یک کارت ویزیت خلاقانه با ظاهری متفاوت و اطلاعات مختصر طراحی کنید.

یک کارت ویزیت نوآورانه در معرفی شرکت شما بسیار تاثیرگذارتر از یک کارت ساده و تکراری خواهد بود.

کارت ویزیت های خاص و متفاوت با امکان تولید در ایران : ۳۰ کارت ویزیت خاص و خلاقانه

در پایان لازم به یادآوری است هدف کارت ویزیت معرفی سریع و اجمالی شما و کسب و کارتان به مخاطبان و مشتریان بالقوه است، هر اندازه در طراحی و تولید یک کارت خلاق تلاش کنید نتیجه آن را در جذب مشتری بیشتر خواهید دید.

کارت ویزیت ها روش کوچکی برای تبلیغات و بازاریابی هستند اما می‌توانند به میزان یک بیلبورد نیز کارایی داشته باشند، کافی است از اهداف آنها آگاهی داشته و در همان راستا قدم بردارید.

منبع

پرسش ، پاسخ ، دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.