تاریخچه کارت ویزیت و ساختار کلی آن
لطفا نظردهید: 3 امتیاز 4.7

تاریخچه کارت ویزیت و ساختار کلی آن

در دنیای تبلیغات، امروز هر فرد و کسب و کار کوچک و بزرگی برای معرفی خود به اشخاص و ارائه راه های ارتباطی، کارت ویزیت خود را ارائه می دهد. اگر تمایل دارید از تاریخچه کارت ویزیت و نحوه استفاده از آن بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

از گذشته تا به امروز، افراد و صاحبین کسب و کارهای کوچک و بزرگ برای ارائه اطلاعاتی مختصر از فعالیت خود و راه های ارتباطی از قبیل نشانی، تلفن، ایمیل و … کارت کوچک مستطیل شکلی را به دست مخاطبان خود می‌دهند که کارت ویزیت یا Business Card نامیده می شود.

این روند با پیشرفت های فناوری و تکنولوژی، رنگ و جان تازه ای گرفته و کارت های خلاقانه با رنگ ها و جنس های متنوع روانه دنیای تبلیغات شده اند.

اگر دلیل و هدف استفاده از کارت ویزیت را نمیدانید این مطلب را مطالعه کنید : هدف از طراحی و چاپ کارت ویزیت چیست ؟

تاریخچه کارت ویزیت :

کارت ویزیت در قرن هفدهم در کشور انگلستان متولد شد و در آن زمان علاوه بر استفاده تبلیغاتی با توجه به نبود شماره تلفن در آن زمان، با رسم نقشه به مخاطبین خود آدرس را نشان می دادند.

در دهه ۱۸۷۰ محبوبیت کارت ویزیت به شدت افزایش یافت و آن را به شایع ترین روش تبلیغات تبدیل کرد به نحوی که از آن برای تبلیغ هر نوع کسب و کاری استفاده می شد. در آن زمان شما کارت ها را در هر محلی از جمله فروشگاه های عمومی، هتل ها، ایستگاه های راه آهن و … می دیدید.

با ورود رنگ به دنیای چاپ و ورود لیتوگرافی به این حوزه، خلاقیت و تنوع بسیار زیادی در کارت ها رخ داد به گونه ای که مردم از برخی از کارت ها به عنوان دکوراسیون منازل خود استفاده می کردند.

امروزه نیز کارت ویزیت ها راه گذشته خود را ادامه داده اند و در کنار تبلیغات کسب و کار و افراد، یک روش مناسب برای تبادل راه های ارتباطی با مخاطب و مشتریان به حساب می‌آیند.

به طور قطع خلاقیت در تولید این کارت ها پایانی نداشته و روز به روز شاهد تولید کارت هایی متنوع در اشکال و اندازه های مختلف و جنس هایی جالب هستیم. خلاقیت و نوآوری هایی که آینده کارت ویزیت را از امروز درخشان تر می کند.

تاریخچه کارت ویزیت

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید : ۱۰ نکته کلیدی درمورد استفاده از کارت ویزیت

ساختار کارت ویزیت :

کارت ویزیت ها معمولا مستطیل شکل و در اندازه ای حدود ۸.۵ در ۴.۵ سانتیمتر هستند که در جنس های مختلف به چاپ می رسند. البته در حال حاضر خلاقیت فراوانی در طراحی و چاپ کارت ویزیت صورت گرفته و از مستطیل شکل به اشکال مختلفی تبدیل شده اند.

در هرکشوری کارت ویزیت ها با ابعاد گوناگونی به چاپ میرسند ، برای اطلاع در این زمینه مقاله ابعاد کارت ویزیت در ایران و جهان را مطالعه کنید .

با توجه به اینکه فضای کارت ویزیت به عنوان یک روش تبلیغاتی سریع و ساده، محدود می باشد، بهتر است از هر دو سمت آن استفاده بهینه ای صورت گیرد.

از همین رو پیشنهاد می کنیم در یک سمت کارت ویزیت لوگو به همراه مختصری توضیح در خصوص کسب و کارتان درج کرده و در پشت آن اطلاعات بیشتری از قبیل آدرس، تلفن، ایمیل و … قرار دهید.

در گذشته همه اطلاعات در یک سمت کارت ها قرار داده می شد اما امروزه از فضای هر دو سمت آن به صورت کامل استفاده بهتری می شود.

به عنوان مثال چنانچه شما مخاطب و مشتریانی از کشوری دیگر دارید، می توانید اطلاعات خود را با زبان آنها در سمت دیگر کارت ویزیت خود چاپ کنید تا اثرگذاری آن را افزایش دهید.

گفتنی است روش های مختلفی برای ارائه کارت ویزیت وجود دارد، از ارائه به صورت رو در رو تا منگنه کردن به فاکتور، برگ خرید، بروشور و قرار دادن در کنار محصول خریده شده.

شما باید بدانید که چگونه از این روش تبلیغاتی کوچک بیشترین بهره را ببرید.

تاریخچه کارت ویزیت

اگر به دنبال کارت ویزیت های خلاقانه هستید ، این مطلب را از دست ندهید : 30 کارت ویزیت خاص و خلاقانه با امکان اجرا در ایران

یک نکته کوچک در روبرو شدن با کارت ویزیت

کارت ویزیت در برخوردهای رو در رو معمولا در ابتدای مکالمه یا در انتهای آن به شما داده می شود. پس از گرفتن این کارت، آن را بلافاصله و مستقیم در کیف یا جیبتان نیندازید، کمی آن را نگاه و بررسی کنید و نظرتان را در خصوص آن به شخص مقابل بگویید تا جلوه مناسب و بهتری نزد وی داشته باشید.

پرسش ، پاسخ ، دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.