۳ نکته مهم برای ارائه کارت ویزیت به مخاطب و مشتری
لطفا نظردهید: 2 امتیاز 3.5

۳ نکته مهم برای ارائه کارت ویزیت به مخاطب و مشتری

یکی از مهمترین اتفاقات در رویدادهای حرفه ای تجاری، تبادل کارت ویزیت میان شرکت کنندگان است اما بسیاری از کارآفرینان و صاحبان کسب و کارها از قوانین مربوط به اشتراک و ارائه کارت ویزیت اطلاعی نداشته و از آن نتیجه مثبتی دریافت نمی‌کنند.

اگر تا به حال پس از دریافت کارت ویزیت روی خوشی از شخص ارائه کننده ندیده اید یا پس از ارائه کارت ویزیت خود به دیگران، بازخورد و تماسی دریافت نکرده اید، قطعا حس بدی را تجربه کرده اید، اما نگران نباشید.

سه قانون ساده اما در عین حال بسیار موثر در خصوص ارائه کارت ویزیت وجود دارد که با تسلط و رعایت آنها، شیوه و روش تبادل کارت خود را به یک سبک حرفه ای ارتقا داده و بازخوردهای بسیار زیادی را تجربه خواهید کرد.

قبل از هرچیز مطالعه کنید : هدف از طراحی و چاپ کارت ویزیت چیست ؟

۱. کارت ویزیت خود را تمیز و سالم نگه دارید

هرگز نباید یک کارت ویزیت کثیف، تاخورده یا خراشیده شده را به سمت دیگران به عنوان مخاطب و مشتری پیشکش کنید. یک کارت ویزیت تنها یک کاغذ نیست بلکه نشانه ای از حرفه و برند شما است.

زمانی که یک رویداد تجاری به پایان می‌رسد، این کارت ویزیت ها هستند که میان شرکت کنندگان مبادله شده و کارت شما تنها راه حفظ مخاطب و مشتری بالقوه خواهد بود.

همچنین یک کارت ویزیت خاص و خلاقانه با طراحی عالی و منحصر به فرد می‌تواند مسیری را بازگشایی کند که مشتری با آسودگی بیشتری به برقراری تماس با شما ترغیب گردد.

به یاد داشته باشید که ویزیت های خود را در یک جعبه یا کیف مخصوص قرار دهید تا ضمن اینکه آنها را سالم و تمیز نگهداری می‌کنید، در هنگام لزوم به راحتی یکی از آنها را به مخاطب ارائه دهید و از جستجوی همه جیب هایتان در مقابل چشمان او، جلوگیری کنید.

ارائه کارت ویزیت

لازم به ذکر است اگر کارت ویزیتی نیز دریافت نمودید، آداب آن را رعایت کرده و بلافاصله آن را درون جیب یا کیفتان نیندازید، بلکه حرفه ای عمل کرده و به شخص مقابل احترام بگذارید و کارت وی را بررسی کرده و در پایان، آن را در کنار کارت های خود قرار دهید.

۲. مخاطب کارت ویزیت خود را هوشمندانه انتخاب کنید

کارت ویزیت را دروازه ای برای کسب و کار خود ندانید. صدور هزاران کارت و ارائه آن به هر شخصی نمی‌تواند عاملی برای تماس های زیاد باشد.

چنانچه مخاطب کارت ویزیت خود را هوشمندانه شناسایی نکنید، احتمال تماس وی با خود را بسیار کاهش داده اید. در هنگام حضور در یک رویداد تجاری برای برقراری ارتباط با مخاطبان و مشتریان بالقوه وقت بگذارید. به یاد داشته باشید که کارت ویزیت جایگزینی برای شما نیست بلکه مکملی است برای ارتباط مستقیم شما با مشتریان و مخاطبان، از همین رو تمرکز اصلی را بر برقراری ارتباط با مخاطبان و مشتریان قرار دهید.

هنگامی که ارتباط مستقیم شما با مخاطبتان شکل گرفت، فرصت مناسب برای ارائه کارت ویزیت خود را دارید. اما مراقب باشید که تنها در صورت درخواست برای کارت ویزیت، آن را به شخص مقابل ارائه داده و بدون مقدمه کارت خود را به وی ندهید.

ارائه کارت ویزیت

چنانچه شخص رو به رو از شما کارت ویزیت طلب نکرد نیز نگران نباشید، شما از وی کارت بخواهید. با این رویه و با درخواست کارت از او، به احتمال زیاد از شما نیز کارت ویزیت درخواست می‌شود.

به هر صورت شما بایستی با هوشمندی و به صورت حرفه ای کنترل مذاکره و ارتباط را دست گرفته و آن را به سمت اهداف خود هدایت کنید.

۳. از طراحی فانتزی فقط در زمان مناسب استفاده کنید

کارت ویزیت خوب و مناسب کارتی است که اطلاعات لازم از قبیل معرفی شما، حوزه کاری و راه های تماس را به مخاطب ارائه نماید، به همین علت بایستی طراحی آن نیز به گونه ای باشد که مخاطب و مشتری به راحتی آنها را مطالعه و به خاطر بسپارد.

برای درک بهتر این موضوع پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید : ۴ نکته ساده برای داشتن یک کارت ویزیت حرفه ای

بهتر است در زمان ثبت سفارش طراحی کارت ویزیت به طراح خود بگویید که کارت ویزیت تان قرار است در چه محلی و در چه شرایطی به مخاطب ارائه شود .

ارائه کارت ویزیت

همچنین اطلاعاتی را در کارت ویزیت خود قرار دهید که جامع و کامل باشد تا مخاطب نیازی به نوشتن یادداشت بر روی آن نداشته باشد. شما نیز اصول استفاده از کارت ویزیت را رعایت کرده و بر روی کارت شخص دیگری در مقابل چشمان او یادداشت نکنید زیرا نوعی بی احترامی قلمداد می‌شود.

در پایان یادآوری می‌کنیم با رعایت این سه نکته آسان اما مهم، سبک خود را در بازاریابی بر پایه کارت ویزیت حرفه ای کرده و به طور قطع به مشتریان و مخاطبان جدیدی دست خواهید یافت.

آیا قوانین دیگری برای ارائه کارت ویزیت وجود دارد؟ آیا شما تجربیات دیگری در این خصوص دارید؟ آنها را در بخش پرسش، پاسخ، دیدگاه همین مقاله با ما درمیان بگذارید.

منبع

پرسش ، پاسخ ، دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.