۷ نکته برای افزایش تاثیر تراکت های تبلیغاتی
تبلیغات با تراکت یک گزینه بازاریابی کم هزینه برای کسب و کارهای کوچک و محلی است. تراکت تبلیغاتی یک راه عالی برای معرفی کسب و کار جدید شما به یک منطقه و جامعه هدف مشخص است.به عنوان مثال توزیع تراکت در یک منطقه از پیش تایین شده میتواند اهداف شما را به منظور هدایت کسب و کار به خوبی دست یافتنی کند. همچنین آنها را میتوان به روزنامه های نیازمندی با هماهنگی قبلی پیوست کرد تا علاوه بر افزایش تاثیر تراکت ، در هنگام توزیع در مناطق مختلفی دیده شوند.
اگر به این موضوع فکر میکنید که تبلیغات با تراکت را به روش های بازاریابی خود اضافه کنید، این ۷ نکته را برای افزایش تاثیر تراکت های تبلیغاتی به کار ببرید تا بازدهی آنها چند برابر شود.
۱. از یک تیتر جذاب استفاده کنید
تراکت تنها نسخه ای دیگر از کارت ویزیت شما نیست بنابراین از نام شرکت خود برای عنوان استفاده نکنید. تلاش کنید از عنوانی استفاده کنید که مزایای کسب و کار و خدمات شما را نشان دهد.
به خاطر داشته باشید که مشتریان به عناوینی علاقمند هستند که به حل مشکل آنها اشاره میکند، پس بهتر است به جای استفاده از عناوینی مانند «مراقبت از حیوانات خانگی میلاد» از تیتری مانند «اجازه دهید ما از حیوانات شما مراقبت کنیم و شما از تعطیلات تان لذت ببرید» استفاده کنید.
۲. تراکت شما باید گویا باشد
مشتریان محلی شما مایل هستند تا به جای پرداخت مبلغ به شرکت های بزرگ و بدون آشنایی کامل با آنها، خدمات و محصولات مورد نیاز خود را از شرکت شما دریافت کنند. این موضوع بدین خاطر اتفاق میافتد که مشتری محلی آشنایی مناسبی با شما داشته و اطمینان بیشتری دارند.
برای افزایش تاثیر گذاری ، سعی کنید پیش از توزیع تراکت تبلیغاتی در منطقه، خود را به خوبی معرفی کرده و خدمات و محصولات خود را به همراه تصاویر مناسبی از خود منتشر کنید. همچنین داستان شرکت خود را به اشتراک بگذارید تا مشتریان با چگونگی تشکیل کسب و کار شما آشنا شده و اطمینان بیشتری کسب کنند.
پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید : 5 دلیل توزیع تراکت تبلیغاتی
۳. گیرنده تراکت را به واکنش وادار کنید
با استفاده از یک عنوان جذاب و گیرا و تمرکز بر مزایایی که به مشتری ارائه میدهید و همچنین به اشتراک گذاری داستان شرکت و کسب و کارتان، تراکت خود را برای بازدهی مناسب آماده کرده اید اما به همین جا بسنده نکنید.
برای افزایش تاثیر تراکت های تبلیغاتی خود از ایده هایی استفاده کنید که گیرنده آن را به واکنش ترغیب کنید. یکی از این روش ها استفاده از قابلیت Call To Action یا درخواست اقدام به عمل میباشد.
در این روش با قرار دادن یک کوپن تخفیف در ازای برگرداندن تراکت به شما، میتوانید مخاطب و مشتری را به دریافت خدمات و محصولات ترغیب کنید.
یک ایده در این خصوص این است که یک بازه زمانی را با یک تخفیف ادغام کنید. به طور مثال بگویید «تا پایان مردادماه با هر خرید و ارائه تراکت ما، از ۱۰ درصد تخفیف برای خرید بعدی خود بهره مند شوید». به این صورت به مشتری خود برای یک خرید آتی انگیزه داده و او را ترغیب کرده اید که مشتری شما باقی بماند.
اگر میخواهید با سایر این روش ها آشنا شوید این مطلب را مطالعه کنید : ۱۰ دلیل استفاده از تراکت برای تبلیغ کسب و کار
۴. از مخاطب بخواهید تراکت شما را بردارد
در هنگام طراحی تراکت خود باید به گونه ای عمل کنید که مخاطب حتی در صورت عدم نیاز به خدمات یا محصولات شما، باز هم به برداشتن و دریافت تراکت تمایل داشته باشد. به طور مثال تصور کنید شخصی، خدمات شما مبنی بر تمیز نمودن استخر را لازم ندارد چون در محل زندگی خود استخری ندارد اما تراکت شما را برداشته و به شخص دیگری که نیازمند خدمات شما است، میرساند.
تبلیغات یک کلام قدرتمند است بنابراین برای افزایش تاثیر تراکت خود بایستی از روش هایی استفاده کنید که خواننده را راغب نماید تا آن را برای فردی که خدمات و محصولات شما میتواند برای وی مفید باشد، دریافت کرده و منتقل کند.
۵. از دو طرف تراکت استفاده کنید
در حالی که به نظر می رسد طراحی و چاپ تنها یک طرف تراکت ارزان تر باشد اما طراحی و چاپ دو طرف آن هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت. با چاپ در هر دو طرف تراکت خود در حالی که میتوانید محتوای بیشتری را به مخاطب و مشتری انتقال دهید، تاثیر تراکت خود را نیز افزایش داده اید.
شما در طرف دوم تراکت خود میتوانید فهرست جامعی از خدمات و محصولات، نقشه دقیق محل دفتر ، توصیف مشتریانتان از خدمات و محصولات و همچنین آخرین امتیازات و عناوین کسب شده خود را قرار دهید.
۶. آزمایش کنید
تراکت ها در مقایسه با سایر روش های بازاریابی تفاوت های مهمی دارند. همواره با تغییر عنوان، محتوا و تصاویر میتوانید بازدهی و تاثیر تراکت خود را در امور بازاریابی و تبلیغات تحلیل و بررسی نمایید.
گاهی کوچکترین تغییری میتواند منجر به کسب نتایج و موفقیت های بزرگی گردد.
۷. پیش از چاپ انبوه یک نسخه از تراکت خود را با دقت بررسی کنید
هیچ چیز بدتر از این نیست که هزینه کرده و تراکتی را چاپ و توزیع کنید سپس متوجه یک اشتباه هرچند کوچک گردید. به خاطر داشته باشید که پس از چاپ هیچگونه اصلاحی بر تراکت های تهیه شده امکانپذیر نخواهد بود.
اشتباهات چه کوچک و چه بزرگ میتوانند همه تلاش های شما را تحت الشعاع قرار دهند. پس به منظور جلوگیری از این اتفاق ناخوشایند قبل از چاپ انبوه و توزیع، تراکت خود را با کمک یک ویرایشگر حرفه ای به طور کامل و با دقت زیاد بررسی کنید و حتما با یک پرینتر رنگی یا حتی سایه و سفید چاپ کنید و مججد بررسی نمایید تا مطمئن شوید هیچگونه اشتباهی در آن نباشد.
تراکت ها یکی از ارزانترین و موثرترین راه ها برای کسب و کارهای محلی به منظور رسیدن به مخاطبان و مشتریان مدنظر است. با پیروی از این ۷ نکته میتوانید تاثیر تراکت های خود را افزایش داده و از موفقیت آن در کسب مشتری و افزایش آن اطمینان حاصل کنید.