۱۰ دلیل استفاده از تراکت برای تبلیغ کسب و کار
لطفا نظردهید: 4 امتیاز 4.3

۱۰ دلیل استفاده از تراکت برای تبلیغ کسب و کار

این روز ها استفاده از تراکت چه برای تبلیغ یک محصول و چه برای اطلاع رسانی یک رویداد بسیار رواج یافته است . هنگامی که بخواهید بازار محصولات یا خدمات کسب و کارتان را توسعه دهید و یا در حال ساماندهی یک رویداد خاص مانند یک کنسرت، رویداد ورزشی، بازگشایی یک فروشگاه، یا یک رویداد فرهنگی هنری هستید، تلاش می‌کنید که تجارت یا رویداد خود را به دیگران معرفی و برای آن تبلیغ کنید.

راه های زیادی نیز برای انجام این کار وجود دارد، از تبلیغات چهره به چهره تا کمپین های تبلیغاتی، روزنامه ها، مجلات، رادیو، تلویزیون، فضای مجازی و … با این حال برخی از این روش های تبلیغاتی می‌تواند یک چالش جدی برای بسیاری از کسب و کار های کوچک و متوسط باشد.

گاهی اوقات برخی از این روش ها نیازمند بودجه فراوانی هستند و این در حالی است که همه شرکت ها این چنین بودجه هایی را در اختیار ندارند. به همین علت بسیاری از شرکت ها برنامه های تبلیغاتی خود را به محیط آنلاین و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام محدود می‌کنند.

در کنار اینکه شبکه های اجتماعی مزایای خاص خود را در معرفی و تبلیغ یک رویداد دارند، استفاده از برخی روش های اثبات شده تبلیغاتی مانند استفاده از تراکت های تبلیغاتی نیز حائز اهمیت زیادی است.

اما چرا تراکت ها در تبلیغات یک رویداد یا کسب و کار اهمیت زیادی دارند؟ دلایل زیادی برای پاسخ به این پرسش وجود دارد که توجه به هرکدام از آنها می‌تواند برای تبلیغات آتی شما مثمرثمر واقع شود پس با این مطلب آکادمی طرحان همراه باشید.

۱. مخاطبان خود را هدف قرار می‌دهید

استفاده از تراکت یک روش بی نظیر برای تبلیغ کسب وکار شما و رسیدن به مخاطبان مدنظر است. این مهم به این علت است که با استفاده از روش توزیع مناسب تراکت ها، این برگه های کوچک برای مخاطبان و جامعه مورد نظر شما توزیع شده و به دست مخاطب و مشتری بالقوه می‌رسند.

۲.در استفاده از تراکت به هر اندازه بخواهید می‌توانید خلاق باشید

اگر تصمیم گرفته اید که با استفاده از تراکت رویدادی را تبلیغ کنید، راه ها و خلاقیت های زیادی برای طراحی تراکت تبلیغاتی خود در اختیار دارید. شما می‌توانید با یک طراحی جذاب و حرفه ای توجه مخاطبان خود را به صورت بهتری جلب کنید.

البته پیشنهاد ما این است که سفارش طراحی تراکت خود را به یک طراح گرافیک با تجربه یا یک تیم طراحی حرفه ای بسپارید تا کلیه نکات تبلیغات، بازاریابی و طراحی را در خلق تراکت تبلیغاتی شما در نظر بگیرند و به شما یک تراکت تبلیغاتی خلاقانه و جذاب ارائه کنند .

معمولا سایز تراکت های تبلیغاتی A4 و A5 می‌باشد  و اغلب به صورت دو طرفه طراحی و چاپ می‌شوند تا فضای بیشتری را برای ارسال پیام  به مخاطب و مشتری داشته باشند.

شما در طراحی تراکت ها به هر اندازه که بخواهید می‌توانید خلاقیت خرج کنید، از پوشش های براق یا مات استفاده کنید و یا از برجسته سازی موضعی محتویات تراکت خود بهره ببرید.

۳. حس ملموس و محسوس دارند

یکی دیگر از مزایای استفاده ار تراکت برای تبلیغات محصولات و خدمات کسب و کار ها ، طبیعت ملموس آن است. اگر مخاطب تراکت شما را نزد خود نگه دارد به نیمی از هدف خود رسیده اید. نیمِ دیگر رسیدن به این هدف به طراحی، چاپ و کیفیت تراکت شما بستگی دارد.

چنانچه چاپخانه ای که انتخاب کرده اید نمی‌تواند تراکت شما را با کیفیت مطلوبی چاپ کرده و به دست شما دهد، در تغییر آن تردید نکنید زیرا این موضوع قابل ریسک کردن نیست.

۴. امکان ایجاد انگیزه در مخاطب را دارند

استفاده از تراکت برای تبلیغات می‌تواند این امکان را به شما دهد که از فضای آن به عنوان یک کوپن تخفیف استفاده کنید و با این روش انگیزه مشتریان بالقوه تان را برای دریافت و نگهداری تراکت افزایش دهید. این یک راه بسیار خوب برای بررسی نتایج کمپین تبلیغاتی شما با استفاده از تراکت نیز است.

استفاده از تراکت کاشت ناخن

 تعدادی شعار تبلیغاتی برای درج بر روی تراکت :

  • با ارائه این برگه به مسئول فروش از X هزار تومان (20 هزار تومان) تخفیف بهره مند شوید .
  • این برگه را تا روز قرعه کشی نزد خود نگاه دارید و شانس خود را برای برنده شدن X دستگاه تلفن همراه امتحان کنید .
  • با استفاده از کد تخفیف XXX ” مثال 326 ” از 20 درصد تخفیف در هنگام ثبت سفارش بهره مند شوید .
  • با ارائه این برگه تا تاریخ X از Y درصد تخفیف بهره مند شوید

۵. قابل سنجش است

در طراحی تراکت خود می‌توانید یک لینک کوتاه قابل رهگیری ( مثل لینک های سایت goo.gl ) یا کدی مربوطه به یک پیشنهاد ویژه درون وب سایتتان را قرار دهید با این کار به سادگی می‌توانید بازخورد مخاطبانتان و توجه آن ها به محتوی تراکت را بررسی نمایید .

این بررسی صرفا برای تجزیه و تحلیل کمپین تبلیغات نیست بلکه به منظور فرا گرفتن نکات مثبت و درس گرفتن از اشتباهات کوچک نیز هست.

۶. مقرون به صرفه است

با توجه به پایین بودن هزینه های طراحی و چاپ تراکت در مقایسه با سایر روش های تبلیغات، استفاده از تراکت به یکی از موثرترین روش های تبلیغات کسب و کار ها تبدیل شده است که بازده خوبی نسبت به میزان سرمایه گذاری دارد.

۷. همه کاره هستند

اگر تصویر تراکت تبلیغاتی تان را داشته باشید و یا آن را اسکن کنید، می‌توانید آن را در شبکه های اجتماعی چون اینستاگرام و فیسبوک و حتی پینترست قرار دهید و یا برای مخاطبین تان ایمیل کنید .

اگر تراکت شما طراحی چشمگیر و جذابی داشته باشد و بر روی یک کاغذ ضخیم تر مثلا 200 یا 250 گرم چاپ شود، تراکت تان را به کارت پستال تبدیل کرده اید که به راحتی میتواند در هر مغازه یا منزلی از زیبایی بصری آن استفاده شود .

استفاده از تراکت تبلیغاتی

۸. همه چیز را آسان می‌کنند

تراکت ها با وجود اینکه گران نیستند می‌توانند تمام اطلاعاتی را که همه برای حضور در یک رویداد و برنامه نیاز دارند را در خود جا دهند.

عموم مردم با دریافت تراکت ها می‌توانند اطلاعات لازم مربوط به یک رویداد را دریافت کنند به طوری که هیچ جزئیاتی را از دست ندهند.

در صورت نیاز و ضرورت می‌توانید یک کد QR یا یک آدرس وب را که در آن اطلاعات بیشتری را منتشر کرده اید نیز در تراکت خود قرار دهید.

۹. توزیع راحتی دارند

تراکت ها را می‌توان با یکی از روش های زیر به راحتی توزیع نمود:

  • توزیع درب منازل و مراکز تجاری
  • توزیع به صورت قرار دادن در میان روزنامه ها
  • توزیع در خیابان ها
  • توزیع در مغازه ها
  • توزیع در صف های مختلف بازار هدف شما و…

۱۰. فرصت های بازاریابی ایجاد می‌کنند

شما می‌توانید در طراحی تراکت خود این نکته را در نظر بگیرید که مشتریان بالقوه تان را تشویق کنید که اقدامی را انجام دهند ، به عنوان مثال برای جمع آوری شماره موبایل دریافت کنندگان تراکت می‌توانید جمله ای با این مضمون بر روی تراکت قرار دهید : برای دریافت کد تخفیف X هزار تومانی خرید آنلاین ، عبارت “تخفیف طلایی” را به شماره 123456789 پیامک کنید.

بدین صورت شما با استفاده از تراکت خود می‌توانید یک بانک اطلاعاتی را برای کمپین ها تبلیغاتی آتی خود ایجاد کنید.