کاراکتر تبلیغاتی چیست ؟

کاراکتر تبلیغاتی ، شخصیتی است مجازی که توسط یک طراح یا گرافیست طراحی و خلق می‌شود و متولد میشود برای تاثیر گذاری و ارتباط هرچه بیشتر یک برند با مخاطبین . به بیان دیگر کاراکتر تبلیغاتی وسیله ای است که به کمک آن برند ها ، شرکت ها و کمپانی ها میتوانند ارتباطی تاثیر گذار و ماندگار را با مخاطبین خود برقرار کنند . هدف از خلق یک کاراکتر برای یک برند ارتقاء هویت سازمانی آن برند و یا ایجاد شرایطی برای برقراری ارتباط بیشتر با مخاطب میباشد ، شاید یک کمپانی مطرح و بزرگ را بسیاری از افراد از روی لوگو آن برند و یا نام آن برند بشناسند ولی زمانی که کاراکتری برای این برند خلق میشود و محصولات یا خدمات آن برند با استفاده از این کاراکتر به مخاطب عرضه میشوند ، این امر باعث تاثیر گذاری بیشتر در ذهن مخاطب میگردد . به عنوان مثال ، شرکت ایران رادیاتور را تقریبا همه مردم ایران میشناسند و یا حداقل برای یکبار اسم این برند به گوششان خورده است ولی به صورت عمومی هیچکس تصویر ذهنی جذاب و ماندگاری از این برند در خاطر ندارد ، البته به جز تصویر موهومی که از تبلیغ های قدیمی این شرکت در ذهن ها به جا مانده ، اما این شرکت با خلق کاراکتر خرس قهوه ای یا همان ، نوه عمو یادگار ، برند خود را با مهم ترین و اساسی ترین اصل در تبلیغات یعنی لبخند نشاندن بر روی لبهای مخاطب در هنگام پذیرش تبلیغ ، به مخاطب عرضه کرده است

کاراکتر ایران رادیاتور

کاراکتر نوه عمو یادگار ، کاراکتر برند ایران رادیاتور

به طور خلاصه : خلق یک کاراکتر برای برند با هدف ارائه محصول و یا خدمات به وسیله آن کاراکتر برای تاثیر گذاری و ماندگاری در ذهن مخاطب انجام میشود . اگر کاراکتر ، خلاقانه ، صحیح و با توجه به نظام و ساختار یک برند طراحی شود بیشترین تاثیر گذاری را در دراز مدت در ذهن مخاطب دارد و از طرف دیگر در کوتاه مدت بسیاری از مخاطبان را به سمت برند جذب می‌نماید .

کاراکتر خودکار بیک

کاراکتر برند بیک ، کاراکتری معروف در جهان

کاراکتر تبلیغاتی شرکت کاله

کاراکتر تبلیغاتی شرکت کاله

کاراکتر چی توز

کاراکتر چی توز ، محیط سازی شده جام جهانی

کاراکتر وایمکس ایرانسل

کاراکتر وایمکس ایرانسل با موهایی از جنس کابل شبکه

محیط سازی برای کاراکتر :

با توجه به توضیحی که در مورد طراحی کاراکتر داده شد نکته قابل توجه دیگر در این زمینه محیط سازی برای کاراکتر است . محیط سازی در تعریف ساده عبارت است از قرار دادن کاراکتر تبلیغاتی در محیط های گرافیکی مختلف ، مانند قراردادن کاراکتر چی توز در حال و هوای جام جهانی و یا در حال موتور سواری و … . مزیت انجام این کار برای یک برند انتقال حس زنده بودن و به روز بودن برند را در پی دارد  و باعث تاثیر گذاری هرچه بیشتر برند در ذهن مخاطب میشود .

مجموعه طراحی طرحان با بهره گیری از توان گرافیست های حرفه ای و توانمند کشور ، تیمی قدرتمند در زمینه طراحی کاراکتر و محیط سازی برای آن را در اختیار دارد و در مدت زمان فعالیت خود توانسته کاراکتر های تبلیغاتی و کاراکتر های سینمایی بسیاری را خلق کند ، که در قسمت نمونه کار ها میتوانید آن ها را مشاهده نمایید .

399,000 تومان

پلاتین پلن 1
پلاتین پلن 1
  • مناسب شرکت های متوسط
  • طراحی خلاقانه و پویا
  • طراحی مدرن و تاثیر گذار
  • استفاده از جدید ترین متد تبلیغاتی روز دنیا
  • طراحی تاثیر گذار

799,000 تومان

الماسپلن 2
الماسپلن 2
  • مناسب کمپانی های بزرگ و سازمان ها
  • طراحی خلاقانه و پویا
  • طراحی مدرن و تاثیر گذار
  • استفاده از جدید ترین سخت افزار طراحی و قلم های نوری
  • طراحی منحصر بفرد

599,000 تومان

پلاتینپلن 3
پلاتینپلن 3
  • مناسب شرکت های متوسط
  • طراحی خلاقانه و پویا
  • طراحی مدرن و تاثیر گذار
  • استفاده از جدید ترین متد تبلیغاتی روز دنیا
  • طراحی تاثیر گذار

1,299,000 تومان

الماسپلن 4
الماسپلن 4
  • مناسب کمپانی های بزرگ و سازمان ها
  • طراحی خلاقانه و پویا
  • طراحی مدرن و تاثیر گذار
  • استفاده از جدید ترین سخت افزار طراحی و قلم های نوری
  • طراحی منحصر بفرد
طراحی کاراکتر و شخصیت تبلیغاتی
۵ (۱۰۰%) ۲ votes